ed-lesson beställningar

  • Alla nya beställningar från learners finns i din Dashboard > ed-lesson. Du kommer även att få e-postaviseringar för dessa nya beställningar. Tänk på att andra mentorer också kan boka ed-lessons eller ed-events och lära sig det du lär ut.
  • Inom avsnittet Kontrollpanel > ed-lessons hittar du sex flikar: Orders, Bekräftad, Betald, Leverarad, Avklarad, Avböjt och Avvisad. Dessa flikar hjälper dig att hantera dina beställningar utifrån deras status. För att se detaljerna för varje beställning, klicka helt enkelt på 'Visa detaljer.' Den innehåller alla detaljer om beställningen.
  • Här är de olika orderstatusarna och vad de betyder:
    • Beställd - Väntar på bekräftelse : Dessa är nyss mottagna beställningar som kräver din bekräftelse innan learners gör betalningen. Dubbelkolla din tillgänglighet innan du bekräftar. Om ed-lesson är online måste du skapa en videosamtalssession för den planerade tiden och klistra in länken i det obligatoriska fältet.
    • Bekräftad - Väntar på betalning : När du har bekräftat en beställning kommer learners att få en betalningslänk. Du har också möjligheten att redigera länken för videosamtalet i detta läge.
    • Betald - Väntar på leverans : När learners har gjort sin betalning. När undervisningssessionen är klar bör mentorer klicka på knappen Levererad', som finns tillgänglig i avsnittet 'Visa detaljer'. Den här knappen visas efter den planerade ed-lesson tiden har passerat.
    • Levererad - Väntar på godkännande : I detta skede måste learners godkänna din leverans. De har 48 timmar på sig att göra det, annars kommer det att godkännas automatiskt.
    • Avklarad : Efter att learners har godkänt din leverans.
    • Avböjd : Denna status gäller när mentorer avböjer en nyss mottagen beställning eller när learners själva avbokar beställningar. Beställningar som inte bekräftas före den planerade tiden kommer också att automatiskt markeras som 'Avböjd'.
    • Avvisad :Efter att ha markerat en beställning som 'Levererad' i steg 2, om learners väljer att avvisa den kommer beställningen att flyttas till fliken 'Avböjd' med statusen 'Avböjd - Väntar på leverans.' Inom denna flik har du tillgång till en 'Leverera'-knapp under 'Visa detaljer.' Du har en 7-dagarsperiod att kontakta learner och försöka markera beställningen som 'Levererad' igen. Om du inte gör det inom denna tidsram kommer beställningen permanent att avvisas, och statusen kommer också att ändras till 'Avböjd.' Därefter har learners möjlighet att kontakta edsurfing support för att rapportera problemet. Frekventa rapporter kan leda till att mentorn blir avstängd.

Nedan är ett exempel på en ny beställning som finns under den första fliken i Kontrollpanel: